Monday, April 13, 2009

Cepatnye masa berlalu...

Lamanya tak menitipkan nukilanku dalam blog ni...Rindu pulak rasanya. Kalau ikutkan banyak kali je aku singgah, cuma tak sempat je nak tulis@ kongsi sesuatu dengan blog ni. dan yang penting sedar tak sedar dah masuk tengah bulan april dah..cepatnya masa berlalu meninggalkan kita. Dan alhamdulillah,setakat ni masa yang telahku habiskan tidaklah dibiarkan berlalu begitu saja. Banyak benda yang dapat diselesaikan cuma taklifat je yang tak habis-habis. Yela, aku ni kalau bab-bab baca buku ni memang slow sikit..buku aje la,kalo baca blog aku suke je.Tapi macamana pun kene jugak habiskan jugak sebab kalau betul-betul nakkan thaqafah lebih kenelah banyak membaca. Kadang-kadang benda-benda macam ni memang nak kene paksa diri,tak boleh nak ikutkan nafsu nak baca benda yang best-best je.

Beberapa hari yang lepas banyak dihabiskan dengan sahabat-sahabatku yang tersayang. Ukhuwah yang terbina atas dasar ikatan aqidah yang sama membuatkan kami semakin rapat ibarat adik-beradik kandung. Banyak yang kami lalui selama 2 minggu yang mana kami habiskan bersama dari pagi sampai malam untuk menyiapkan 'projek' kami. Akan tetapi,dalam melakukan sesuatu demi 'sesuatu' yang kita cintai sememangnya juga memerlukan pengorbanan yang besar..keluarga, wang ringgit masa serta segala-galanya. Bagiku,selagi mana aku harus berkorban untuk 'sesuatu' itu,aku sangat bersedia untuk itu.Tanpa persoalan.Tanpa ragu-ragu.Tanpa sebarang rungutan. Kerna aku yakin, DIA ada untukku.

Beberapa hari yang lepas ini juga banyak mengajar aku,mendidik hati,menyedarkan akal, akan 'sesuatu ' yang perlu dicapai. Kerna, di saat aku terlupa ada yang mengingatkan, di saat aku terleka dan lalai ada yang menegur tanda sayangnya padaku, di saat ku terlena ada yang menyedarkan, di saat ku mahu tersungkur ada yang menghulurkan tangan memberi bantuan...Bila difikir-fikirkan semula , aku ini boleh dikategorikan sebagai orang yang sangat beruntung dan bertuah diberi nikmat dan ujian dariNYA. Hendak diucapkan rasa syukur di sini memang langsung tidak memadai,namun jauh di sudut hati akan ku tunjukkan rasa syukurku dengan melakukan segala perintahMU,menjauhi segala laranganMU,menggunakan nikmatMu dengan sebaiknya demi mendapatkan sesuatu dariMU...

Kini, setelah ku bersama-sama sahabat yang lain memerah otak serta mencetus idea masing-masing, 'projek' yang kami rencanakan sudah hampir siap. Dan sesungguhnya apa yang diharapkan selepas ini adalah pelaksanaan akan berjalan dengan lancar. Benar, kami hanya merancang segala-galanya dan DIA yang menentukan . namun jauh di sudut hati kecil kami meletakkan sepenuhnya penggantungan kami padaMu agar mudah untuk kami memulakan dan mengakhirkannya dengan baik. Dan yang paling penting dapatlah segala yang dirancangkan dapat memberi impak dan kesan yang sangat besar pada kami dan seluruhnya..sesungguhnya setiap apa yang kami lakukan tidak lain tidak bukan, hanyalah untuk mendapatkan 'sesuatu' itu.

Semoga kami diberikan kekuatan untuk menghadapi satiap sesuatu yang Kau berikan pada kami bagi memastikan tahap keimanan kami padaMU. Jangan sesekali Kau jauhkan kami dari jalanMu,malah Kau dekatkanlah kami denganMu melalui apa yang kami lakukan ini..Amin..

Terima kasih Ya Allah,terima kasih ma+ayah,terima kasih sahabt-sahabat semua!


~Sabiluna jihad, Innallahama'ana~


1 comment: