Tuesday, October 13, 2009

Macam-macam cerita

Lagi beberapa hari je aku nak mulakan semester yang baru yang merupakan jugak semester last aku di UIA PJ. Banyak sangat rasanya perkara yang belum disetelkan. Belum sempat satu-satu perkara selesai,datang pulak satu perkara lagi. Penat rasanya nak kena berfikir ni...Macam nak gugur semua rambut bila memikirkan tentang satu-satu perkara ni.Pernah jugak terfikir kenapa aku yang diletakkan di 'tempat' yang sebegini?Layakkah aku?Dari segi teorinya memang dapat menerima semua ni,tapi dari segi logiknya aku kadang-kadang macam tak dapat nak terima semua ni. Tapi,takpe Allah knows the best... Tak nak mempersoalkan benda-benda ni sebenarnye. Tapi bila dalam keadaan dan situasi sebegini yang membuatkan aku terfikir lagi.




Macamana,bagaimana and how?dari dulu lagi aku mencari-cari apakah strategi dan cara yang sesuai bagi aku untuk menguruskan masa yang sangat tak terurus? Bila kita dah rancang macam ni,macam tu plak yang jadi...pening-pening...Betullah apa yang Allah kata, 'wamakaru wamakarallah wallahu khoirulmakiriin..' Tapi, macamana sekalipun aku kena terus mencari cara yang terbaik untuk aku atur strategi aku untuk sem depan yang mana memang cukup mencabar fizikal and mental.Kena selalu kuat semamngat. Tak boleh sakit-sakit ni...

Nak rancang macammana nak bahagi masa utk akademik dan utk ........ Dari segi pentarbiyahan diri kene lbh syadid tentang ni. Dari segi adk2,kwn-kwn org yang dekat ngan aku...semua kena ade perancangan yang baik. Senang cter kena ade azam yang barulah naik sem ni.

Ha,buat-buat lupe plak aku ni,21 hb ni ade muet,tak taw lah setakat mane persediaan aku.Never mind,I'll try my best nti...Skg ni duk umah,mmg jadi suri rumah sementara la.Taklifat nak habiskan 2 buku ni pun tak terhabis-habis lagi...

Bila teringat pasal adik beradik assof aku ni,rasa sedih sgt2...Banyak ujian yang diberikan pada mereka yang terpilih. Aku tahu yang kalau kte diberikan satu2 ujian tu tanda Allah sygkan kite,tapi aku rasa nak je berkongsi ujian tu bersama mereka...namun begitu,aku dan shbt2 lain akan cuba membantumu wahai sahabatku...





Kalau adik beradik kt xkmm plak kadang-kadang x kering gusi aku dibuatnye...seronok melihat ukhuwah kami keranaMu Ya Allah...macam-macam ragam di perlihatkan...Tak lama lg ade ijtima' raya,harap dapatlah bersama-sama mereka nti...

Kalau adk beradik uia xnk cter pape kt cni...biarlah semuanya di hati...

da macam-macam cter keluar...rse cam nk stop dl...sekadar nak berkongsi je ni.Maaflah sbb mcm agak merepek sket...


~Sabiluna jihad, Innallaha ma'ana~

No comments:

Post a Comment